סקר של הלמ"ס קובע כי רק 40% מערביי ישראל משתמשים במחשב.
לעומת 64% מהחברה היהודית.
לפער כמובן יש השלכות על מערכת החינוך בישראל. במאמרם
של אסמאא גנאיים ופרופ' שיזף רפאלי
"פער דיגיטאלי: השימוש באינטרנט בחברה הערבית בישראל" .
נראה כי קיים פער דיגיטאלי מובהק בין החברה הערבית
לחברה היהודית בארץ בנגישות ובשימוש באינטרנט.
כמחצית מהאוכלוסייה היהודית משתמשת באינטרנט,
וזאת בהשוואה לפחות משישית האוכלוסייה הערבית.
הפער הדיגיטאלי מצטרף לפערים חברתיים אחרים
(השכלה, הכנסה ועוד) בין יהודים לערבים בארץ.
לגבי החינוך הם טוענים כי ההשכלה היא המפתח
לסגירת פערים דיגיטאליים.
לבעלי השכלה יתרונות רבים המעניקים להם אפשרות
וכן יכולת להשתמש באינטרנט: הם מודעים יותר לשירותים
שהאינטרנט מציע בחיי היום-יום, כולל מידע,
השכלה, קנייה ועוד; הם מוכנים ויכולים לרכוש מיומנות טכנית ביתר קלות;
תהליך רכישת ההשכלה עצמו דורש לעתים שימוש באינטרנט;
אפשרויות עבודה רבות מוצעות במקומות שדרוש בהם שימוש באינטרנט.
לטענת משרד החינוך "ציבור גדול של תושבים לא מקבלים באופן שווה הזדמנויות לחינוך".
המשרד מציע תוכניות שונות לצמצום הפער הדיגיטלי.
לעומת 64% מהחברה היהודית.
לפער כמובן יש השלכות על מערכת החינוך בישראל. במאמרם
של אסמאא גנאיים ופרופ' שיזף רפאלי
"פער דיגיטאלי: השימוש באינטרנט בחברה הערבית בישראל" .
נראה כי קיים פער דיגיטאלי מובהק בין החברה הערבית
לחברה היהודית בארץ בנגישות ובשימוש באינטרנט.
כמחצית מהאוכלוסייה היהודית משתמשת באינטרנט,
וזאת בהשוואה לפחות משישית האוכלוסייה הערבית.
הפער הדיגיטאלי מצטרף לפערים חברתיים אחרים
(השכלה, הכנסה ועוד) בין יהודים לערבים בארץ.
לגבי החינוך הם טוענים כי ההשכלה היא המפתח
לסגירת פערים דיגיטאליים.
לבעלי השכלה יתרונות רבים המעניקים להם אפשרות
וכן יכולת להשתמש באינטרנט: הם מודעים יותר לשירותים
שהאינטרנט מציע בחיי היום-יום, כולל מידע,
השכלה, קנייה ועוד; הם מוכנים ויכולים לרכוש מיומנות טכנית ביתר קלות;
תהליך רכישת ההשכלה עצמו דורש לעתים שימוש באינטרנט;
אפשרויות עבודה רבות מוצעות במקומות שדרוש בהם שימוש באינטרנט.
לטענת משרד החינוך "ציבור גדול של תושבים לא מקבלים באופן שווה הזדמנויות לחינוך".
המשרד מציע תוכניות שונות לצמצום הפער הדיגיטלי.
כולי תקווה כי השנה יחול שינוי במשמעותי יותר שיביאו לצמצום בפערים
אילו בעיקר בקרב תלמידים בכיתות ביסוד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה