יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

למידה מתוכננת


אחת מתרומותיה החשובות של תיאוריית ההתניה האופרנטית היא הלמידה המתוכנתת.

בלמידה זו הלומד לומד בעצמו חומר המוצג לו ביחידות קטנות מהקל אל הקשה עד להשגת המטרה.

יתרונות השיטה: המטלות בנויות כך שהתלמיד יצליח והוא מקבל חיזוקים חיוביים המעודדים אותו ללמוד,

התלמיד מקבל חיזוק מידי לכל התנהגות נכונה(דבר שהמורה לא יכול לעשות),

כל תלמיד לומד בקצב שלו וכאשר הוא נעדר מבית הספר הוא יכול להשלים את החומר,

הלומד פעיל במשל כל הלמידה.


למידה מתוכננת , זוהי למידה המקובלת היום בעיקר באתרים שיש בהם פעילויות מקוונות לתלמידים.

גם משחקי הלמידה המתוקשבים בנויים כך שישנם רמות קושי ואם לא , אז ישנם שלבים שהמשתתף צריך לעבור ותמיד זה מהקל אל הקשה. בד"כ אחרי כל שלב, או כל פעולה שהתלמיד מצליח מגיע חיזוק חיובי המעודד אותו להמשיך.

ישנם ילדים שלמרות שסיימו את המשחק והגיעו לשלב הסופי, אוהבים לשחק שוב ושוב וזה מכיוון שהם אוהבים

לשמוע את החיזוקים.


אם כך, הלמידה המתוכננת יעילה יותר כאשר מדובר בפעילות מתוקשבת, כך קל יותר לקבל חיזוקים מיד בתום כל משימה. מה שאי אפשר לקבל בזמן שיעור בכיתה מהמורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה