במסגרת הקורס "שיטות וכלי חיפוש מתקדמים" , התבקשנו לבחור מושג כלשהו מעולם התקשוב . אני בחרתי במושג: ניהול תוכן דיגיטלי, שהוא מתקשר לעבודה שלי בכיתה עם התלמידים.
ניהול תוכן הינו שילוב של תהליכי עריכה ואמצעים טכנולוגיים, אשר תומכים במשולב באינפורמציה דיגיטלית. נהוג לכנות את מכלל האלמנטים המרכיבים את האינפורמציה במדיה הדיגיטלית תוכן. על מנת לעבד את האלמנטים הללו ליחידה תקשורתית אחת בתוך המדיה הדיגיטלית דרוש ניהול תוכן. http://www.intertext.co.il/ViewArticle.aspx?id=3
בשלב הראשון נוצר המידע, ובשלב האחרון מופרש המידע מהמערכת לאחר שהתיישן או שאיננו רלוונטי יותר, מכל שיקול שהוא. את שלבי הביניים חוזרים ומפעילים (בעלי התפקידים) על התוכן על פי הצורך.
בשלב הראשון נוצר המידע, ובשלב האחרון מופרש המידע מהמערכת לאחר שהתיישן או שאיננו רלוונטי יותר, מכל שיקול שהוא. את שלבי הביניים חוזרים ומפעילים (בעלי התפקידים) על התוכן על פי הצורך.
דוגמאות קלאסיות למערכות ניהול תוכן הן מערכת ויקיפדיה, מערכות לניהול תכנים של אתרי אינטרנט, ומערכות טיפול בידיעות עיתונאיות. (ויקיפדיה) גם בבלוג ניהול התוכן הוא הכרחי.
ואיך כל זה מתקשר לחינוך? דוח של Becta שבחן את השפעת שילוב הטכנולוגיה במערכת החינוך בבריטניה, 2007 מצא כי הקמת "כיתות חכמות" ושילוב תוכן דיגיטלי בהוראה ובלמידה מעלים את המוטיבציה של המורים והתלמידים ,משפרים את איכות ההוראה ומקדמים את הישגי התלמידים .
משמע, לא מספיק רק מחשב בכיתה, אלא ניהול נכון של המורה בתוכן הדיגיטלי ושימושו היעיל בכיתה.
הי הילה
השבמחקהמונח הוא מעניין ומקיף באמת הרבה ממה שאנומכירים ועושים פשוט כעת אפשר "לקרוא לילד בשמו". אני מתחברת מאוד לסוף הפוסט שלך שמדבר על ניהול נכון של המורה ושימוש יעיל.
בפוסט שלי (שאגב את מוזמנת לעיין בו)יש מידע על הלוח החכם שבסופו של דבר דורש גם הוא שימוש נכון ויעיל של המורה.
להתראות דנית